Turistický servis > Destinační management

Činnost městaČeský Krumlov v roce 2002

0) Zhodnocení činnosti DM za rok 2002  ..

1) Výstupy v jednotlivých oblastech činnosti DM za rok 2002

I. Propagace a podpora prodeje - účast na veletrzích, workshopech a prezentacích

Holiday World Praha6. - 10. 1. 2002
ITB Berlín16. - 20. 3. 2002
Výstava 3 zemí Pasov16. - 24. 3. 2002
Tour Region Film Písek5. 6. 2002
RDA Workshop Kolín nad Rýnem19. - 21. 8. 2002
Tourfilm Karlovy Vary24. - 26. 9. 2002
MADI Praha5. - 7. 11. 2002
WTM Londýn11. - 14. 11. 2002
prezentace Toruň, Polsko15. - 17. 4. 2002
prezentace Dubrovník, Chorvatsko8. - 10. 7. 2002
prezentace na fóru "Dialog mezi kulturami -
kultura dialogu
" Freistadt, Rakousko Karel Schwarzenberg a poslanec rakouského parlamentu Alexander Van der Bellen během česko-rakouského fóra
22. 7. 2002
prezentace Sulmona, Itálie Prezentace města Český Krumlov v rámci mezinárodních slavností Giostra Cavalleresca v Sulmoně (Itálie), foto: Lubor Mrázek 1. 8. - 7. 8. 2002
prezentace Linz, Rakousko28. 8. 2002
prezentace na workshopu MADI, Praha5. 11. 2002
prezentace Adventního programu Vöcklabruck, Rakousko28. 11. 2002
prezentace Linz, Rakousko2. 12. 2002

II. Zrealizované nástroje podpory prodeje v roce 2002

  • mobilní expozice Českého Krumlova
  • prezentační CD-ROM Power Point prezentace Českého Krumlova (ČJ, NJ, AJ verze)
  • fotobanka image-, dokumentačních a ilustračních fotografií
  • Sales Guide a eSales Guide – sběr a příprava dat
  • Sales Guide města Český Krumlov, tištěná verze, foto: Lubor Mrázek

  • Cestujeme s handicapem - www.ckrumlov.cz/handicap
  • aktuální informační servis prostřednictvím služby OIS MailFórum regionu Český Krumlov

III. Organizace fam tripů pro zástupce cestovních kanceláří a agentur

IV. Organizace jedno- i vícedenních packagí pro pobyt v Českém Krumlově

V. Incomingový katalog destinace Český Krumlov

Profil a nabídka incomingových agentur působících v Českém Krumlově prezentovaná v jednotném image materiálu jako podklad pro obchodní kontakty, vybrané agentury tvoří kompletní portfolio služeb cestovního ruchu v Českém Krumlově. Katalog prezentován na veletrzích a rozeslán cestovním kancelářím a agenturám v Německu, Rakousku, prostřednictvím zastoupení ČCCR distribuován v dalších 10-ti zemích

VI. Ediční činnost, propagační materiály města Český Krumlov

  • Kulturní kalendář 2003 - ČJ, NJ, AJ
  • Ubytovací katalog Český Krumlov 2003
  • Propagační leták Český Krumlov - základní informace - ČJ, NJ, AJ, FJ, ŠJ, RJ
  • Incomingový katalog Český Krumlov - NJ, AJ
  • Plakát k výstavě "Povodeň očima krumlovských fotografů"
  • Plakát a leták Svatováclavské slavnosti
  • Plakát 10 let UNESCO
  • Plakát Advent
  • Plakáty – "Nabídka cestovního ruchu v Č. Krumlově a okolí" - Infocentrum

2) Marketing a komunikace

VII. Strategické plánování, analýzy

VIII. Tvorba profilu a image destinace

  • tvorba a cizelování grafického designu a manuálu
  • fotobanka image fotografií
  • definování 5 prodejních a marketingových stěžejních témat

IX. Tvorba a prodej paketů

  • Různé druhy, délky, zaměření (sezóna, mimosezóna, individuální návštěvníci, skupiny, Svatováclavské slavnosti, Advent v Č. Krumlově)

X. Práce s médii

Zejména po povodni v srpnu 2002 se podařilo vyvolat zájem médií a ve spolupráci s ČCCR ale i profesionálními PR agenturami a spolu s tiskovým mluvčím města zajistit kompletní tiskový servis:

Spolupráce s médii patří ke stěžejním činnostem DM, protože je to nejúčinnější a nejefektivnější způsob propagace destinace, kvalitní a profesionální PR je dnes pro moderní a rozvíjející se subjekt - destinaci nutností a prioritou. Archiv zveřejněných článků a reportáží, příklady distribuovaných tiskových sdělení viz příloha a od února 2003 také na www.ckrumlov.cz.

3) Krizový management cestovního ruchu

V srpnu 2002 byl DM postaven před úkol okamžitě jednat a zvládnout nepříznivé následky povodní na cestovní ruch. Prioritou bylo bezprostředně informovat o situaci ve městě a ihned navrhnout a realizovat opatření:

14.8.2002 se po zprovoznění internetu na webové stránce města - Oficiální informační systém www.ckrumlov.cz/zaplavy - objevila první informace věcně shrnující situaci a pozitivně informující o následných krocích .

První schůzka krizového managementu cestovního ruchu během záplav 2002, zleva sedící Martin Hák (Unios Tourist Service), Jaromír Boháč (Auviex s.r.o.), Jaroslav Kepka (Hotel u města Vídně), Miroslav Reitinger (ČKRF s.r.o.), Hana Jirmusová (Egon Schiele Art Centrum), Pavel Mačuda (Unios Tourist service), Milena Matějková (Infocentrum Český Krumlov), Jitka Zikmundová a Zdena Flašková (Destinační management Český Krumlov), 16.8.2002, foto: Lubor Mrázek


16.8.2002 se sešel mimořádný štáb strategického týmu F a navrhl zahájit okamžitě pozitivní kampaň na oživení cestovního ruchu v Českém Krumlově, připraveno a Krizovým štábem schváleno oficiální prohlášení "Český Krumlov žije!", které ještě v noci z 16.8. na 17.8. bylo rozesláno médiím, zastupitelským úřadům ČR, cestovním kancelářím, zastoupením ČCCR v zahraničí a ČCCR v Praze, ČSA, ČEDOK, Česká centra, turistická informační střediska po celé ČR atd. celkem na 2.000 adres a kontaktů

od 17.8.2002 běží intenzivní kampaň a spolupráce s médii, je využíváno každé příležitosti propagovat a hovořit o Krumlově jako o bezpečném destinaci, která je připravena vítat turisty.

31.8.2002 byla zahájena výstava českokrumlovských fotografů "Povodně očima krumlovských fotografů" v zaplavaných prostorách Egon Schiele Art Centra - přípravu výstavy organizoval a koordinoval DM ve spolupráci s městem a partnery z dalších institucí a měla dokumentovat průběh povodně, situaci po opadnutí vody a zároveň upozornit na potřebné a motivovat a iniciovat spolupráci všech zainteresovaných ve městě na obnově a oživení cestovního ruchu.

Dagmar Havlová při prohlídce výstavy Český Krumlov očima krumlovských fotografů za doprovodu představitelů města Český Krumlov, 15.9.2002, foto: Lubor Mrázek


Vzniklá krizová situace akcelerovala některé již dlouhodobě plánované a připravované akce pro podporu a rozvoj cestovního ruchu v Českém Krumlově, uskutečnily se Svatováclavské slavnosti, Advent, UNESCO DAY, podařilo se podpořit prodloužení provozu zámku do konce roku. Podařilo se zainteresovat skupinu partnerů z podnikatelské sféry, organizátorů a provozovatelů kulturních akcí a zařízení, kteří se aktivně podíleli na podpoře akcí a všech souvisejících marketingových a propagačních aktivit.

Tento partnerský vztah je předpokladem dosažení cíle - rozvoje a cílené propagace turistické destinace Český Krumlov. DM se svým mandátem od Města je zde v roli "režiséra", bez zájmu a účasti ostatních nebude "hra" nikdy uvedena na "jeviště".

Všechny akce v posledním čtvrtletí roku 2002 včetně otevření prestižní výstavy Salvador Dalí v Egon Schiele Centru a vánoční provoz Státního hradu a zámku podpořily oživení cestovního ruchu ve městě nejen přímo a okamžitě, ale měli obrovský význam pro propagaci, zviditelnění a napravení image města poškozené srpnovou povodní.

Starosta Města Český Krumlov Antonín Princ přebírá šek na 100.000 Kč od České centrály cestovního ruchu, 21.9.2002, foto: Lubor Mrázek


4) Koordinace, spolupráce s místními subjekty, tvorba produktů, osvěta

XI. Projekt "Krumlovské slavnosti"

DM v souladu se Strategickým plánem a doporučení Studie udržitelného rozvoje cestovního ruchu v Českém Krumlově inicioval a motivoval projekt "Krumlovské slavnosti":
  • partneři projektu: kulturní instituce, organizátoři kulturních a společenských akcí, podnikatelé v cestovním ruchu, nevládní neziskové organizace, školy atd.
  • cíl konceptu: obohacení nabídky města, rozšíření turistické sezóny, vytvoření atraktivní nabídky, podpora PR města, vtažení místních obyvatel do dění a probuzení jejich zájmu o kulturní a společenský život, "nastartování" kooperace místních podnikatelů včetně finanční participace
Svatováclavské slavnosti 2002, soutěž v pojídání švestkových knedlíků, 28.9.2002, foto: Lubor Mrázek Svatováclavské slavnosti 2002, vítěz Svatováclavské soutěže přebírá 1. cenu - víkendový pobyt v Českém Krumlově pro celou rodinu, 28.9.2002, foto: Lubor Mrázek

11. 6. 2002 - Veřejná profesní diskuse "Krumlovské slavnosti"
Představen projekt "Krumlovských slavností" na veřejné diskusi, představeny další záměry a možné formy spolupráce, př. "Krumlovská karta" - balík služeb nabízený v celku s efektem motivace za jednu cenu zažít to nejlepší z Krumlova. Protože se jedná o projekt náročnější na přípravu i finanční jištění byl sestaven a připraven DM spolu s partnery, kteří projevili zájem první vzorový balíček LAST MINUTE nabídek, které jednak reagují na potřebu zatraktivnit turistickou nabídku Českého Krumlova po povodni a jsou součástí informační a komunikační kampaně.

21. - 23. 6. 2002 Slavnosti pětilisté růže
DM pozval a poskytl kompletní servis týmu novinářů z Rakouska a Německa.

27. - 29. 9. 2002 Svatováclavské slavnosti
DM organizoval propagaci, organizace některých bodů programu, komunikaci s médii, koordinace jednotlivých subjektů, kteří se na organizaci podíleli

1. - 31. 12. 2002 Advent
DM organizoval propagaci, komunikaci s médii, koordinaci subjektů, příprava speciálních programů pro návštěvníky - př. "Kulinářské vánoce"

6. - 7. 12. 2002 UNESCO DAY's
DM inicioval a s partnery zrealizoval oficiální oslavy 10 let zapsání města do seznamu UNESCO, zajištěn partnerů pro financování, přípravy programu, doprovodné výstavy, oslovení hostů, uspořádání tiskové konference, komunikace se spolupracujícími subjekty z města, příprava podkladů, práce s médii...

XII. 29. 11. - 13. 12. 2002 - série seminářů Český Krumlov - management a marketing cestovního ruchu

Spolu s městem Český Krumlov, Jihočeskou hospodářskou komorou a Oficiálním informačním systémem Český Krumlov proběhla série seminářů z oblasti marketingu, komunikace, psychologie v cest. ruchu. Jedním z témat byly také otázky Evropské unie, zavedení měny EURO a nové hotelové a hygienické směrnice. Přednášeli odborníci z oborů z pražské Vysoké školy hotelové, Jihočeské univerzity v Č. Budějovicích a Tourismusverband Bad Leonfelden. Semináře vyvrcholili exkurzí účastníků do Bad Leonfeldenu, kde navštívili Tourismusschule a jeden z hotelů v místě. Účastníci obdrželi certifikát o absolvování seminářů.

Cyklus seminářů Český Krumlov - management a marketing cestovního ruchu, přednášející Mgr. doc Petr Veselý (Vysoká škola hotelová, Praha), 29.11.2003, foto: Lubor Mrázek


Cílem akce bylo zprostředkovat poskytovatelům služeb cestovního ruchu nové, moderní trendy, zkušenosti a poznatky z oboru, seznámit je blíže s problematikou přístupu země do Evropské unie, umožnit výměnu zkušeností s kolegy ze zahraničí. Vzdělávání a trvalé zlepšování služeb je jedinou možnou cestou, jak na náročném a tvrdém trhu současného cestovního ruchu uspět.

5) Spolupráce se zahraničím, zahraniční prezentace

XIII. Partneři v zahraničí

Společné projekty a produkty s Tourismusverband Mühlviertel - uvedení Českého Krumlova v oficiálním a hlavním katalogu turistické nabídky regionu Mühlviertel a Tourismusverband Bad Leonfelden - spolupráce a realizace prospektového materiálu, spolupráce na seminářích, společný projekt kooperace tur. destinací Linz – Passau - Český Krumlov

6) Spolupráce v ČR a v rámci destinace Český Krumlov

Kontakty, komunikace a spolupráce s regionálními i nadregionálními institucemi, veřejnými i soukromými, podpora a spolupráce při podávání grantových projektů. Spolupráce a komunikace s odborem cestovního ruchu Krajského úřadu, velmi intenzivní a aktivní zapojení do příprav programu rozvoje kraje - cestovní ruch, poradní role v jednáních vedoucích k ustanovení regionální turistické organizace.

Práce ve výkonném výboru Jihočeské centrály cestovního ruchu, práce ve výkonném výboru a člen valné hromady měst České Inspirace, práce ve výkonném výboru Sdružení České dědictví UNESCO. Leden - únor 2002 spolupráce s Městem Český Krumlov, odborem kultury a vnějších vztahů a podpora při podávání a získávání grantových projektů PHARE týkajících se cestovního ruchu.

XIV. Partneři v České republice

Uvedená činnost DM v roce 2002 byla realizována ve spolupráci s těmito subjekty (pořadí uvedeno v abecedním pořádku):

Další informace: